1

Téma: Kompatibilita vázání a bot SNS

Ahoj,

jsou mezi sebou vzájemně kompatibilní jednotlivé typy vázání a boty s podrážkou SNS? Mám na mysli použití bot s podrážkou SNS Profil (jedna hrazda), SNS Pilot (2 hrazdy) a pro rok 2011 SNS Pilot (2 hrazdy s posunutím přední - RS17) pro kterékoliv z vázání SNS Profil (jedna hrazda) nebo SNS Pilot (2 hrazdy) nebo SNS Pilot Propulse ((2 hrazdy s posunutím přední - Pilot 3) a naopak? Můžete tedy někdo uvést jaké typy podrážek se kamarádí s jednotlivými typy vázání a naopak pro klasiku (případně pro skejt)? Moc díky.

2

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

Vladimír napsal:

Ahoj,

jsou mezi sebou vzájemně kompatibilní jednotlivé typy vázání a boty s podrážkou SNS? Mám na mysli použití bot s podrážkou SNS Profil (jedna hrazda), SNS Pilot (2 hrazdy) a pro rok 2011 SNS Pilot (2 hrazdy s posunutím přední - RS17) pro kterékoliv z vázání SNS Profil (jedna hrazda) nebo SNS Pilot (2 hrazdy) nebo SNS Pilot Propulse ((2 hrazdy s posunutím přední - Pilot 3) a naopak? Můžete tedy někdo uvést jaké typy podrážek se kamarádí s jednotlivými typy vázání a naopak pro klasiku (případně pro skejt)? Moc díky.

Popořádku: podešev SNS Profil 1 hrazda  pro všechna vázání SNS Profil
podešev SNS Pilot pro všechna vázání Pilot, použitelné i pro ručně otvírané SNS Profil flexorové, pro použití s Propulse RC nutno vyměnit flexory. Pilot 3 (RS 17) pro použití se všemi Pilot vázáními a Propulse RC. Asi by šly nacpat i do starýho flexorovýho, pokud by se náležitě ořízly flexory default/big_smile Z.

Redaktor časopisu o lyžích a lyžování SKI Magazín a jeho internetové verze SKImagazin.cz

3

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

říkám to stále, pořiďte si NNN, kvalitní boty a nemusíte řešit takovéto zbytečné blbosti default/lol default/big_smile

4

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

Kompatibilitu SNS klasických vázání a bot zrovna řeším s ohledem na pořizování nových lyží na klasiku (mám možnost získat jeté se starším jednoosým vázáním). Studoval jsem informace zde i různě na netu a objevil např. tabulky viz. odkaz http://www.nordicskiracer.com/news.asp?newsid=5275 potvrzující výše uvedené informace, ale pár nejasností stále zůstává, tak se chci ještě poradit se znalci.

Hlavní oříšek, že chci s lyžema používat různé typy bot. Primárně boty na klasiku s novou verzí Pilot podrážky (RS-17) plus příležitostně kombi boty se starší Pilot verzí (RS-10). Být obojí původní Pilot, tak nic neřeším a v klidu bych používal původní Profil vázání. Mám nastudované a prakticky vyzkoušené že to jde, akorát se flexor trochu víc mačká, takže zřejmě lépe ho trošku přiříznout. S RS-17 to ale bude větší potíž. Údajně to seříznutím flexoru také jde, ale co jsem doma zkoumal, tak by musela přijít pryč snad polovina flexoru, navíc řez napříč vroubky a mám tedy obavy o uspokojivou funkčnost. Nemá někdo s tímto konkrétní zkušenosti? Jinak to vidím, že bude třeba výměna vázání.

Elegantní řešení pro současné používání různých verzí Pilot bot by byl Pilot Equipe Classic, ale u toho se obávám poruchovosti. Pilot Sport Classic takovými nešvary netrpí (uspokojivě používám na šupinách), ale pro závodní lyže preferuju manuální vázání. Zřejmě to tedy opět vypadá na gumičky, ovšem v novější verzi (Propulse). To je pro boty RS-17 přímo dělané, ale co s botama RS-10. Ty údajně použít s Propulse lze, akorát kontakt s flexorem je pochopitelně horší, daný handicap se doporučuje kompenzovat výměnou flexorů za tvrdší šedé (flexe 95 místo 85), ty jsou též doporučovány pro užití na kolečkových lyžích z důvodu jejich vyšší hmotnosti. Co jsem testoval v prodejně, tak RS-10 boty do Propulse pasují, kontakt s flexorem tam je, při zdvihu boty se flexor stlačuje, akorát se kvůli nedokonalému dosedu trochu nakřivo mačká. Můj verdikt, že to tedy použitelné je, ale netuším jak se to bude chovat na noze, zda lyže nebudou příliš plandat a jak to bude s životností flexoru, zda se příliš brzo nezničí. Rozhodnout bych se musel pro jednu variantu tvrdosti, přehazovat flexory pokaždé když si vezmu jiné boty by bylo neúnosné. Máte někdo s používáním starší verze Pilot bot do Propulse vázání nějaké zkušenosti? Dík za případné postřehy.

5

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

já jsem s Pilotem MAXIMÁLNĚ spokojený, samozřejmě Pilot skate, to je bez debat, Pilotu classic jsem se taky trochu bál, ale dcera s ním neměla jediný problém a tak jsem do něj šel taky a zatím musím zaklepat, mě ten mechanizmus nezklamal, ani když pršelo a mrzlo, takže se na něm tvořily omrzliny, fungovalo to pořád stejně

není důležité zúčastnit se, ale vyhrát

6

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

Pilot skate je určitě super, klasický je ale kontroverznější. Aspoň že nějaký pozitivní ohlas, zatím jsem zaznamenal více problematických referencí z různých zdrojů, takže jsem přirozeně opatrný. Kdyby to vázání bylo přímo na pořizovaných lyžích, tak bych ho prostě zkusil používat a vidělo by se, zda spokojenost, či bych časem měnil. Takhle je to složitější rozvažování.

7

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

petrxp napsal:

Pilot skate je určitě super, klasický je ale kontroverznější. Aspoň že nějaký pozitivní ohlas, zatím jsem zaznamenal více problematických referencí z různých zdrojů, takže jsem přirozeně opatrný. Kdyby to vázání bylo přímo na pořizovaných lyžích, tak bych ho prostě zkusil používat a vidělo by se, zda spokojenost, či bych časem měnil. Takhle je to složitější rozvažování.

Vezmi určitě  Pro pulse, vloni jsem ho jezdil bez problému s RS 10 botama (nejstarší S-lab, celé černé) Z.

Redaktor časopisu o lyžích a lyžování SKI Magazín a jeho internetové verze SKImagazin.cz

8

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

petrxp - co máš za negativní ohlasy? já se bál namrzání sněhu v mechanizmu té vysouvací pásky, ale nic takového se mi zatím nestalo

není důležité zúčastnit se, ale vyhrát

9

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

Ziki:
Tak to je fajn, k Propulse se silně přikláním.

Trepifajxl:
Přesně tak, co jsem se dozvěděl zde i odjinud, že prý hrozí namrzání toho pásku, následný ztížený chod či přímo zasekávání což má za následek vypadávání háčku z osy, nebo dokonce přetržení pružiny (dá se spravit výměnou patní části s mechanismem). Po pravdě netuším jak moc je to s tou poruchovostí horké, přesné statistiky samozřejmě nemám, negativní ohlasy bývají vždycky více slyšet než ty pozitivní. Nicméně se mi jeví, že těch negativních zkušeností není zcela zanedbatelný počet, což už o něčem svědčí. Stejně tak fakt, že si závodníci vesměs toto vázání neoblíbili a raději dál používali staré flexorové. Technologickou vymakanost sice oceňuju, ale spolehlivost a odolnost jsou pro praxi rozhodujícími parametry a v případě technologií všeho druhu zřejmě obecně lepší sázet na sice primitivnější ale osvědčená řešení, než na modernější avšak choulostivější.

10

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

Ahoj,
chtěla bych vás zkušené taky požádat o radu v rámci tohoto vlákna... Řeším koupi běžek na klasiku, přecházím ze starých na nové. Mám vázání SNS profil s turist. botami Salomon taky SNS profil. Chtěla jsem si boty ponechat, ale zjistila jsem, že mám dost omezený výběr ze setů, protože s tímto vázáním už skoro nejsou a kompaktibilita s vázáním Pilot je sporná... Staré lyže si chci nechat i s vázáním na horší podmínky na jaře. Můžete mi poradit, jestli má cenu kupovat nové lyže a přidělávat nové vázání SNS profil, do kterého vrazím 1000Kč a bude s ním pořád problém -  kupování nových bot (časem) .. Nebo je už lepší koupit nový set i s vázáním a botami - a potom zvolit které? SNS Pilot nebo NNN?  Jsem trochu z těch typů a vzájemných kombinací vedle default/smile

11

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

Alena:
Profil boty do pilot vázání použít nelze (chybí jim ta druhá osa) zatímco opačně to možné je. Z toho plyne, že pokud chceš zůstat u starých bot, není jiná možnost než nové lyže pořídit s profil vázáním. Neměl by být problém, stále se vyrábí, především turistické (nášlapné) verze. Nemá cenu se nechat omezovat sety, ty se většinou nabízí ve sportovních velkoprodejnách, kde tomu pořádně nerozumí a kvalita materiálu je sporná. I když zde jde podle všeho o turistiku takže na tom asi tolik nesejde. Lépe pořídit lyže a k nim si nechat namontovat vázání dle potřeb. To sice samozřejmě něco stojí, ale v setech je zakalkulované taky a i samotné lyže jdou sehnat výhodně se slevou. Pokud zvažuješ koupi nových bot, především dbej na to aby ti dobře padly, systém vázání je druhotný. Ovšem vzhledem k tomu jak jsi zavedená by bylo jistě vhodnější zůstat u SNS. Pokud bys pilot boty pořídila už nyní, mohla bys na nové lyže rovnou použít pilot vázání. Pokud k tomu dojde až časem, zůstaň nyní bez obav u profilu, i v budoucnu s pilot botama to bude fungovat, akorát druhá osa na botě zůstane nevyužitá.

12

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

Využiju znovuotevření vlákna ke sdělení nových poznatků ohledně mého výše rozebíraného problému. Nakonec jsem se rozhodl pro výměnu za Propulse a zřejmě dobrá volba. Nicméně jsem posléze zjistil, že moje obavy byly zřejmě přehnané a profil vázání by bylo použitelné i s RS-17 botama. Když jsem doma přiložil lyže s oběma druhy vázání vedle sebe, bylo ze zákrytu zřejmé, že profil flexor nad propulse flexor přečnívá méně než jsem odhadoval, v podstatě by tak stačilo jen o kousek seříznout špičku. Anebo ani to ne. Na kurzu u Nyče jsem si všiml že instruktor naší skupiny měl právě RS-17 boty a profil vázání, tak jsem vyzvídal jak řešil kompatibilitu. Překvapilo mně že prý nijak, boty se jednoduše do vázání nějak narvaly a flexor se časem omačkal a přizpůsobil (měkký žlutý, u tvrdších by to asi tak snadné nebylo). Takže jsem zřejmě mohl staré vázání v klidu nechat a ušetřit starosti i finance. Ale to už je fuk, Propulse se osvědčilo, naprostá spokojenost. Už jsem ho jel i s RS-10 botama a rovněž v pohodě, nepocítil jsem znatelnější rozdíl a žádný problém.

13

Re: Kompatibilita vázání a bot SNS

Díky za vysvětlení a názor. Nechám si osvědčené botky a až bude třeba, tak je vyměním. A.