1

Téma: Valivé ložiska na kolca

Ahoj,
nemá z Vás někdo zkušenosti s valivými ložisky, které kladou větší odpor při jízdě (zejména z kopce) a tím udržují stabilní rychlost? Odpadá tak problém jak z kopce dolů a nenaflákat si. Mám kolca na klasiku s antireverzem vpředu, bez jakýchkoliv brzdných mechanismů. 

děkuji za radu

m.

2

Re: Valivé ložiska na kolca

marta78 napsal:

Ahoj,
nemá z Vás někdo zkušenosti s valivými ložisky, které kladou větší odpor při jízdě (zejména z kopce) a tím udržují stabilní rychlost? Odpadá tak problém jak z kopce dolů a nenaflákat si. Mám kolca na klasiku s antireverzem vpředu, bez jakýchkoliv brzdných mechanismů. 

děkuji za radu

m.

No jo, ale jak po tom po rovině, či do kopce? Když to bude dostatečně brzdit z kopce tak to po rovině nepojede. Já jezdím na stařičkých ruských kolcích a ty se z mírného kopce nerozjedou, ale soupaž je na nich velmi nepříjemná. Co zkusit lyře s nastavitelnou brzdou?

3

Re: Valivé ložiska na kolca

toto výrobci kolečkových lyží řeší typem použitého materiálu na kolečku viz nabídky Marwe, Pro-ski, Swenor



marta78 napsal:

Ahoj,
nemá z Vás někdo zkušenosti s valivými ložisky, které kladou větší odpor při jízdě (zejména z kopce) a tím udržují stabilní rychlost? Odpadá tak problém jak z kopce dolů a nenaflákat si. Mám kolca na klasiku s antireverzem vpředu, bez jakýchkoliv brzdných mechanismů. 

děkuji za radu

m.

4

Re: Valivé ložiska na kolca

Máte někdo zkušenost s výměnou ložisek v kolečkách - jaký typ se používá a dají se koupit i v obchodě s ložisky??            Vyplatí se vůbec koupit kolečka bez ložisek a ložiska u prodejce ložisek?????                                                                         Rozdíl mezi kolečky s ložisky a kolečky bez ložisek je u Drlíků   155 Kč.

5

Re: Valivé ložiska na kolca

Obvykle mají ložiska označení 608, rozměr je 8x22x7mm (průměr díry x vnější průměr x šířka). V ložiscích jsou rozdíly kvalitativní (materiál klece, kuliček: ocel, keramika / přesnost zpracování / kvalita těsnění) tím pádem je rozdíl i v ceně od 20Kč/ks po 400Kč/ks

Za 155Kč očekávej obyč ložiska

Jukni do obchodu s ložisky např. http://www..exvalos.cz

minka napsal:

Máte někdo zkušenost s výměnou ložisek v kolečkách - jaký typ se používá a dají se koupit i v obchodě s ložisky??            Vyplatí se vůbec koupit kolečka bez ložisek a ložiska u prodejce ložisek?????                                                                         Rozdíl mezi kolečky s ložisky a kolečky bez ložisek je u Drlíků   155 Kč.

6

Re: Valivé ložiska na kolca

našel jsem ještě http://www.tobex.cz/eshop/eshop-miniatu … oardu.html - hybridní keramické ložisko kus za 130 Kč



JAdro napsal:

Obvykle mají ložiska označení 608, rozměr je 8x22x7mm (průměr díry x vnější průměr x šířka). V ložiscích jsou rozdíly kvalitativní (materiál klece, kuliček: ocel, keramika / přesnost zpracování / kvalita těsnění) tím pádem je rozdíl i v ceně od 20Kč/ks po 400Kč/ks

Za 155Kč očekávej obyč ložiska

Jukni do obchodu s ložisky např. http://www..exvalos.cz

minka napsal:

Máte někdo zkušenost s výměnou ložisek v khttp://www.tobex.cz/eshop/eshop-miniaturni-loziska/inline-loziska/inline-loziska-do-brusli-a-skateboardu.htmlolečkách - jaký typ se používá a dají se koupit i v obchodě s ložisky??            Vyplatí se vůbec koupit kolečka bez ložisek a ložiska u prodejce ložisek?????                                                                         Rozdíl mezi kolečky s ložisky a kolečky bez ložisek je u Drlíků   155 Kč.

7

Re: Valivé ložiska na kolca

Ještě z dob, kdy jsem jezdil na inline bruslích mám krabici ojetých koleček s ložisky  ILQ-7. Při koupi koleček do bruslí se většinou nevyplatilo kupovat jen kolečka, takže jsem kupoval kolečka i s ložisky. Ty starý mi bylo líto vyhazovat, tak je jsem si je schovával a teď z nich beru ložiska.

8

Re: Valivé ložiska na kolca

Chci se zeptat zkušenějších kolcařů, po jaké době měnit ložiska/kolečka? mám klasické kolce od Drlíka dva roky, obě sezony jsem najezdil cca 250 km, tzn. celkem mají najeto cca 500 km. Na podzim jsem zaznamenal jejich zpomalení a trochu i vrzání. Myslíte, že má smysl kolečka odmontovávat a nějak promazávat ložiska, nebo si to už zaslouží koupit nová kolečka?díky za názor

9

Re: Valivé ložiska na kolca

Nevím jak se liší ložiska u kolců na klasiku od těch na skate, ale asi to bude obdoba. Tedy řídím se hesla " kdo maže, ten jede"... Pokud nebudeš pravidelně mazat ložiska a jezdit i v dešti, tak odejdou. Normálně ale dříve oderu gumu. Ložiska při pravidelném mazání vydrží hodně...

10

Re: Valivé ložiska na kolca

Ložiska vyměň a nešetři na nich. Můj názor je, že někteří výrobci kol. lyží na ložiscích šetří. Pokud si dodatečně koupíš utěsněná ložiska, tak odolnost proti prachu, vodě, nečistotám minimalizuješ  a usnadníš si údržbu. Analogie s  ložisky na bajku (velké množství ložisek) a údržba ve srovnání s kolcema minimální. Investice do pořádných ložisek

moohoo napsal:

Chci se zeptat zkušenějších kolcařů, po jaké době měnit ložiska/kolečka? mám klasické kolce od Drlíka dva roky, obě sezony jsem najezdil cca 250 km, tzn. celkem mají najeto cca 500 km. Na podzim jsem zaznamenal jejich zpomalení a trochu i vrzání. Myslíte, že má smysl kolečka odmontovávat a nějak promazávat ložiska, nebo si to už zaslouží koupit nová kolečka?díky za názor

11

Re: Valivé ložiska na kolca

Zkušenost z 10 let závodění na inlajnech - ložiska čistíme po každé jízdě v dešti, čili docela často, dá se z tohoto vycházet, protože tak dlouho v suchu, aby mělo smysl řešit jak často, stejně nikdo jezdit nebude. Ideální pročistit technickým benzínem, vysušit a pak mažu WDčkem - pořádně prolít. Kdo nejezdí v dešti, tudíž ho nebudou okolnosti nutit do častého čištění doporučuji používat místo WD nějaký nízkoviskózní olej (dobře tekutý), kapka stačí. Jinak rozebírání je poměrně jednoduchá záležitost, na vyndání samotného ložiska se dělá i speciální klíč, ale stačí šikovně páčit třeba imbusem, nezapomenout pak na vymezovací kroužek dovnitř.

není důležité zúčastnit se, ale vyhrát