1

Téma: Hroty na asfalt

Ahoj,
jaký by ste mi doporučili hroty na asfalt? Mám jednohrotový asi rok (cca 500km) nepamatuju si jaké značky ani z kterýho eshopu a zezačátku byly dobrý, ale postupně mi přijde že je musím brousit čím dál častěji třeba po 40km už častěji ustřelují a jsou zaoblený. Máte někdo nějáký osvědčený tip? Uvažuji i o dvouhrotových od Leki máte s nima někdo zkušenost? Leki ale prodávají v průměrech 8 nebo 9mm, ale já mám hole Fischer RC5 a ty mají asi 10mm. Nezkoušel to někdo narvat do toho plastu? Děkuji za rady a tipy default/smile

2

Re: Hroty na asfalt

http://www.forumbezky.cz/viewtopic.php?id=272
diskuse např zde

3

Re: Hroty na asfalt

tam se diskuze zvrhla spíše k pilníkům, já už mám hrot tak ubroušenej že si chci koupit nový a rozhoduju se mezi jednohrotovým nebo s dvojitým hrotem od leki.  Nevím jaký je mezi nimi rozdíl z uživatelského hlediska ...jestli lépe drží dvojitý? četnost broušení stejná? odolnost proti ulomení? celková životnost? apod .

4

Re: Hroty na asfalt

Ahoj,

mám zkušenost s normálními jednohroty, a to takovou, že nejdéle mi vydržely žluté Red Creek - kupováno v eshopu xcsport. Srovnávám s hroty Swix, Skigo a Nex. Brousím pravidelně diamantem.

5

Re: Hroty na asfalt

Myslím, že primární účel dvojitých hrotů Leki je ten, že se používají u stavitelných holí této značky, které se utahují šroubováním a hroty jsou dvojité proto, aby se závit nemusel příliš přetahovat nebo nechat příliš volný. Prostě se to utáhne a který hrot je blíž do požadovaného směru, k tomu se to doladí. Jiné uživatelské výhody bych v tom nehledal.

6

Re: Hroty na asfalt

Mám vyzkoušené jen hroty Nex a nemám s nimi problém. Většinou je to jen o tom kolik kdo najezdí. Myslím že pokud hroty vydrží rok cca 500 km za cenu 250,- Kč je to naprosto v pohodě, zkrátka jednou za rok pořídit nové hroty. Po mých zkušenostech (také jsem to dřív moc řešil) jsem zjistil že hlavní je mít hroty ostré, pokud již nejdou brousit vyměním a nic neřeším default/smile
ale pojďte ještě na sníh default/smile
skol

7

Re: Hroty na asfalt

už zbrojíte na asfalt?

8 Naposledy upravil: vaclavst. (15. 12. 15 18:26)

Re: Hroty na asfalt

No, rozhodně nedoporučuji hroty One Way, ty mně nevydržely ostré ani prvních padesát km. Ty se skutečně musí brousit co dvacet km, po padesátce jsou zcela do kulata a broušení je tedy o hodně náročnější a delší, nehledě na to, že se na trati trápíte s odstřely.  Ovšem když jedete právě padesátku nebo i něco míň, tak to je problém, a na trase se vám nechce zastavovat a vytahovat z ledvinky pilník...  Dvouhroty Leki jsou na tom podobně, žádnou výhodu v nich nevidím, souhlasil bych zde nejspíš s Carlosem. Navíc tam si při broušení musíte sundat tu červenou gumovou krytku. Jsou vlastně primárně určené asi k nějakému jinému použití, než na kolce. V podstatě nejsem příliš spokojený ani s hroty od Swixu, ale z těchto tří, které jsem vyzkoušel jsou nejlepší. Tož nevím, které zkusit dál. A zima nikde... V neděli,13. 12.,  když jsem se vracel z tréninku, měl jsem boty, lyže i hůlky (a kombinézu po kolena) tak zablácené, že mi jedna paní ironicky řekla: koukám, že jste celý od sněhu...

9

Re: Hroty na asfalt

S dvojhroty TWIN TIP od Leki jsem letos najezdil asi 800 km, na které jsem spotřeboval dvoje hroty. Původně jsem si myslel, že díky dvojhrotům něco ušetřím, protože cena je sice ca. 1,5 x vyšší než běžné hroty, ale po ubroušení předního hrotu jsem koncovku otočil a pokračoval s druhým hrotem. Jenže dvojhroty jsou jednak menší než běžný jednohrot, takže se dřív obrousí a v součtu těch dvou hrotů nevydržely o moc déle než běžný jednohrot, ale navíc kvůli tomu zadnímu hrotu nemůžu ten přední používaný brousit pilníkem po délce jako obvykle, ale jen z boku. To vedlo k tomu, že můj diamantový pilník se opotřeboval v celé délce jen max. do poloviny své šířky a ta druhá zůstala netknutá a nebyla šance ji na broušení dvojhrotu nijak využít. Takže když připočtu cenu diamantového pilníku, tak už se ty dvojhroty nevyplatí vůbec :-). Navíc jak psal už někdo přede mnou, na broušení je třeba sundat tu gumovou krytku (já už jí tam ani nevracel, stejně je naprd). Teď používám jednohroty od Leki a jsem spokojený, ale brousím stejně každou druhou jízdu, tj. zhruba po 30-40 km.

10

Re: Hroty na asfalt

Poměrně často jezdím na cyklostezku Hostašovice - N.Jičín.  Jednou tam na mne nějaký cyklista hulákal něco o gumových hrotech - moc jsme mu nevěnovali pozornost...
A pak jsem se podíval na provozní řád :-)
http://www.cyklostezka-koleje.cz/provozni-rad ...hole pouze s gumovými koncovkami :-(

Nevím kdo a proč to tam propašoval. Ale nezdá se mi že by hroty asfaltu nějak ubližovaly, leda v 45 st. C.
Co si o tom myslíte ?

Až po mně půjdou, budu pro začátek tvrdit že jsem lyžař a ne online bruslař...

11

Re: Hroty na asfalt

ratel: Podle mě tam to nařízení o gumových koncovkách holí není kvůli ochraně asfaltu, ale z důvodu bezpečnosti ostatních uživatelů cyklostezky. Už jsem to slyšel i z jiných míst (i když to tam nemají přímo v provozním řádu), že tam kolaři remcaj proti hůlkám s hroty. Fakt je, že když je nějaká stezka úzká a nacpaná cyklistama a inlinistama, tak se tam promotat s těma dlouhýma klackama je celkem umění a člověk toho víc odbruslí bez hůlek než s nimi.

12

Re: Hroty na asfalt

no... po pravdě řečeno já se ani moc nedivím, jezdí hodně lidí, hlavně tedy "populárních" bruslařů s holemi, kteří neumí správně držet, resp. pouštět hole a výsledek je, že jak se jich křečovitě drží, hole jim po odpichu odletují na metr a půl vysoko, tedy někam až do výšky očí... obvykle jsou navíc pomalí, takže když je člověk předjíždí na kole, kolcích nebo předbíhá je to o život, bohužel to pak padne na všechny

není důležité zúčastnit se, ale vyhrát