76

Re: Kolečkové lyže - tratě

Taky přidávám tip na super trasu na kolce. Lokace - Jizerky severní strana. Trasa je náročná na fyzičku - na techniku tolik ne - sjezdy jsou jednoduché a bezpečné. Vše je ovšem relativní - trasa není pro začátečníky. Vše ale odježděno i na rychlých 110mm kolečkách bez brždění, takže na pomalých je i pro méně technicky zdatné kolcaře.

Délka 17km, 640m stoupání, 170 klesání.

Trasu jsem rozdělil na úseky - samozřejmě v některých místech je možné najít alternativy, ale takto mi připadá optimální.

Úsek 1 - Hejničák - po červené

Auto zaparkujte v Hejnicích u přejezdu směrem Lázně Libverda. Za přejezdem nazujte lyže a vyrazte do Libverdy - na začátek trochu do kopce  - Hejničák - a horší asfalt, ale to nevadí, aspoň se zahřejete. Toto je jediný úsek, kde lze očekávat provoz.

Úsek 2 - LL Horní cesta

V Libverdě na horizontu zatočte doprava a dostanete se na Horní cestu, kde je super asfalt. U hřbitova kopec poleví a silnice se mírně vlní - končí kraťounkým sjezdíkem a předností v jízdě, nicméně provoz 0 a na pomalých kolečkách není problém. Zatočte doprava.

Úsek  3 - Z Libverdy k Jizeře - po červené

Začíná přituhovat -  trasa se začíná zvedat a především než vyjedeme s vesnice, se setkáme s horším asfaltem, osobně volím místy soupaž, ale dá se celé bruslit. Pak kopec trošku poleví  a dostáváme se na konec úseku k ruinám hotelu Jizera. Kdo se otočí uvidí nádherné údolí Lázní a Obří Sud. Klidně si odpočiňte...

Úsek 4 - od Jizery k Hubertce - po červené

Tento úsek je kritický a dá se jet jen soupaž kvůli špatnému povrchu. Navíc je pořád do prudkého kopce. Ale jsme na tréninku ne? U Hubertky budete cítit břišáky, tricepsy, ramena .... bez ohledu na výkonnost default/yikes) Nepřepalte začátek - je to hodně těžké.

Úsek 5 - od Huberky k Buku - druhá část po zelené

Za Hubertkou najedete na asfaltku, kde se dáte doleva - doprava byste sjeli k Bártlovce, kde bývá zavřená závora - tam tedy opravdu ne... Po chvilce mírného stoupání na slušném asfaltu dojedete k Červenému buku.

Úsek 6 -  od Buku na Tišinu

Kdo chce může pokračovat rovně a dát si ke Streitovu obrázku a zpět a pak poračovat po hlavní trase, která vede od Buku doprava. Super asfalt a KOPEC. Úsek končí prďákem kde jsou i cca. 15% rampy.

Úsek 7 - z Tišiny pod Nebeský žebřík po červené - velmi mírné stoupání s trochu horším povrchem - klasici mají výhodu, ale dá se i odbruslit nebo odsoupažit. Nádherná příroda a výhledy.

Úsek 8 - sjezd ze Smrku
- sjezd je docela mírný a má jedno méně přehledné místo se zatáčkou. Na pomalých kolečkách úplně v klidu - obvykle zde fouká proti. Na rychlých to již chce určitou zkušenost. Pozor  - sice velmi zřídka, ale dají se potkat lesáci v autech  - asfaltky jsou úzké, takže ve sjezdu udržujte přehled.

Úsek 9 - na Smědavu

No a pak už trasa známá z běžek Písčiny - Předěl - Smědava. Kopečky jsou zde sice mírné, ale člověk toho mívá obvykle už dost, takže i tento úsek je výživný.

No a ze Smědavy vás bus hodí za 20Kč zpátky k autu do Hejnic. Laufaři co honí objemy si můžou dát Souš a zpět a trasu ještě prodloužit. Pokud vám do odjezdu zbývá čas, můžete se občerstvit v chatě Smědava.

77 Naposledy upravil: minka (14. 9. 15 08:26)

Re: Kolečkové lyže - tratě

Pro kolcaře z Vysočiny ale i odjinud několik tipů ode mne z posledního období .

Trasa z rozcestí silnice z Těmic u Kamenice na Lipou do Lidmaně u Černovic a lesních cest směr Eustach - Černovice - rozcestí na Chválkov- část nově vyasfaltovaná - parkovat se dá na rozcestí super povrch, lehce zvlněné z Eustachu trochu prudší kopec ale do dlouhé roviny , délka nového úseku cca 2,8 km , zbývající kus trochu horší asfalt  ale soupaží se dá,  celkem 10,4 km tam a zpátky , cca 65 metrů nastoupaných, lesní cesta bez provozu

Trasa Tučapy - Kajetín - rozcestí na Choustník, 4,8 km mírné stoupání, nový asfalt, malý provoz, s odbočkou uprostřed lesa směrem Hlavňov po novém asfaltu a zpět a zase dolů do Tučap, celkem 11,8 km cca 124 metrů nastoupaných

Trasa po lesní cestě, nový asfalt, Horní Skrýchov rozcestí u hájovny u lesa - zde je možné nechat auto ,  - hájovna nad Lovětínem,  cca 300 metrů a zpět za hájovnu, potom směr Kostelní radouň-kus po hlavní silnici ale malý provoz , zpět směr nová Včelnice na vrchol stoupání nad Karlovem , zpátky na rozcestí  a směr na Horní Skrýchov- na vyjetí ještě po silnici směr Rodvínov a zpět , délka celkem 24 km stoupání 120 metrů, jediný kritický úsek je dolík pod hájovnou u Lovětína a pak kus s horším asfaltem cca 100 metrů do mírného kopce

Trasa odjinud- Znojemsko-Mikulovsko   Hevlín - Nový Přerov-Mikulov
Start je v Hevlíně- parkovat se dá na návsi nebo na konci vesnice u kompostárny, část do Nového Přerova je horší, písek, bordel z pole , hrby, - je to na soupaže, ale od Nového  Přerova až k Mikulovu krásná cyklostezka , délka tam a zpět 49 km, nastoupáno 136 metrů

78

Re: Kolečkové lyže - tratě

Vysočina Arena - tak jsem konečně vyzkoušel a zde jsou mé dojmy. Popravdě musím říct, že jsem byl trochu zklamán. Tratě jsou jednoduché a to jak výjezdy tak sjezdy. Kdyby byly tratě udělané i v úseku nad tunely pod silnicí, tak by to bylo o něčem jiném, ale takhle nesnesou srovnání s tím co je v zahraničí a s Vescem.
Z jiného pohledu - tratě si může vyzkoušet skoro každý.

Kdybych se osobně rozmýšlel kam v létě na soustředění tak do Vysočina areny to nebude, protože mě tratě nudily už po hodině ježdění.

79

Re: Kolečkové lyže - tratě

zdar Víte, díky za report, Vesec je i o dost blíže, takže volba jasná, kolik se dá v NMNM nejvíc natočit v jednom kole?

Jejich pětadevadesátiletý stařešina vyrazil na pětadvacet mil dlouhou túru přes hory. A víš, proč to dokázal?
Protože mu nikdo neřekl, že to nezvládne. Žiješ podle vlastních očekávání, člověče...

www.bsorabbit.eu

80

Re: Kolečkové lyže - tratě

Zdar Martine, Vysočina má v nejdelší variantě asi 2,2km. Ještě mě napadá - v čem zaostává Vesec je značení a zabezpečení, aby na tratě nelezl kde kdo. To ve Vesci chybí skoro úplně - občas si tam člověk připadá jak na cvičáku... Arena je daleko od civilizace - v lesích. Taky se tam víc trénuje - je tam biatlon střelnice a hotel hned u tratí - dělají tam podmínky týmům, aby se tam cítily fajn.

81

Re: Kolečkové lyže - tratě

Ahoj,
nemá někdo tip na vhodné tratě na jihu , jihovýchodě slovenska ? Popřípadě severní Maďarsko, ideálně se startem/cílem  poblíž termálního koupaliště :-).

82

Re: Kolečkové lyže - tratě

A ještě dotaz - zná někdo toto :  In-line dráha na štadióne R.Čillíka , Skalka pri Kremnici 
http://www.bezkar.sk/skalka.php

83

Re: Kolečkové lyže - tratě

Cyklostezka Nový Jičín - nádraží  Hostašovice cca 7 km. Parkování na obou koncích nebo uprostřed u silnice na Mořkov.
Po trase bývalé železnice. V sobotu v 9.00 nikde nikdo. V lese před nádražím trochu větví a žaludů,  jinak super povrch.

84

Re: Kolečkové lyže - tratě

minka napsal:

Minulý týden jsem byl na cyklistickém soustředění v Beskydech a kolce jsem měl s sebou - bydleli jsme v Rožnově pod Radhoštěm a z cyklostezky kolem rožnovské Bečvy  Rožnov - Valašské Meziříčí jsem nadšený  ( další super úsek je ze Vsetína - kolem vsetínské Bečvy - do Velkých Karlovic ) - skoro jako  rakouské cyklostezky, široké, s mírným sklonem, kvalitní jemný asfalt, doporučuji (až na pár kritických přejezdů), cca 45 km  z Dolní Bečvy skoro do Jarcové a zpět do Rožnova,   od konce  Vsetína to je dobré do Hrozenkova a zpět ( dál jsou problematické úseky kde se spíš chodí )

Doplním informace novinkou: Letos (2015) byla nově vyasfaltována silnice z Prostřední Bečvy na Pustevny. 10 km parádního stoupaní po dokonalém asfaltu

85

Re: Kolečkové lyže - tratě

Hornopožárský les - asfaltová cesta z Těptína přes lovecký zámeček Horní Požáry do Kamenného Přívozu. Tuhle lokalitu jsem v listopadu 2015 dával jako tip na trasu pro terénní kolce s nafukovacími kolečky, ale mezitím se lesáci pochlapili a položili na úseku s nejhorším povrchem zbrusu nový asfalt, krásně hladký, černý bez kameniva, takže na něm krásně drží hroty a netupí se. Tím vznikla trasa v délce 5,5 km s jízdná pro kolce s tvrdými kolečky, se zákazem vjezdu pro auta a slušným převýšením. Ve směru z Kamenného Přívozu do Těptína je celkové stoupání 200 m. Pokud se jede trasa tam a zpět a ještě se ve sjezdu do Kamenného Přívozu udělá odbočka k hájovně Turyň, tak celková délka je necelých 14 km a celkové stoupání 330 m.
Mapa: https://mapy.cz/s/o3B6

86

Re: Kolečkové lyže - tratě

minka napsal:

Pro kolcaře z Vysočiny ale i odjinud několik tipů ode mne z posledního období .

Trasa z rozcestí silnice z Těmic u Kamenice na Lipou do Lidmaně u Černovic a lesních cest směr Eustach - Černovice - rozcestí na Chválkov- část nově vyasfaltovaná - parkovat se dá na rozcestí super povrch, lehce zvlněné z Eustachu trochu prudší kopec ale do dlouhé roviny , délka nového úseku cca 2,8 km , zbývající kus trochu horší asfalt  ale soupaží se dá,  celkem 10,4 km tam a zpátky , cca 65 metrů nastoupaných, lesní cesta bez provozu

Trasa Tučapy - Kajetín - rozcestí na Choustník, 4,8 km mírné stoupání, nový asfalt, malý provoz, s odbočkou uprostřed lesa směrem Hlavňov po novém asfaltu a zpět a zase dolů do Tučap, celkem 11,8 km cca 124 metrů nastoupaných

Trasa po lesní cestě, nový asfalt, Horní Skrýchov rozcestí u hájovny u lesa - zde je možné nechat auto ,  - hájovna nad Lovětínem,  cca 300 metrů a zpět za hájovnu, potom směr Kostelní radouň-kus po hlavní silnici ale malý provoz , zpět směr nová Včelnice na vrchol stoupání nad Karlovem , zpátky na rozcestí  a směr na Horní Skrýchov- na vyjetí ještě po silnici směr Rodvínov a zpět , délka celkem 24 km stoupání 120 metrů, jediný kritický úsek je dolík pod hájovnou u Lovětína a pak kus s horším asfaltem cca 100 metrů do mírného kopce

Trasa odjinud- Znojemsko-Mikulovsko   Hevlín - Nový Přerov-Mikulov
Start je v Hevlíně- parkovat se dá na návsi nebo na konci vesnice u kompostárny, část do Nového Přerova je horší, písek, bordel z pole , hrby, - je to na soupaže, ale od Nového  Přerova až k Mikulovu krásná cyklostezka , délka tam a zpět 49 km, nastoupáno 136 metrů

Mohu potvrdit a doporučit. Je to ovšem více než 49, tuším jsem to spočítal na 54. Z Hevlína na odbočku k Hrušovanům, je na trase skutečně nutno dávat pozor, zejména, když je na ní z větrolamů napadané listí a od zemědělců bláto. Vím o čem mluvím, pád po najetí na pod listím skrytý kámen mne připravil kvůli naraženému žebru o tři týdny tréninku. Nicméně dobrá cyklostezka nezačíná až od Nového Přerova, ale právě od křižovatky trasy z Hevlína s trasou Mikulov-Hrušovany. Větší část tedy jedete na skutečně dobré trase. Je ostatně možno jet pouze z Mikulova do Hrušovan a zpět, což je asi 42 km. Trasu jsem podrobně popsal na www.koleckovelyze.cz, kde jsou i další trasy kromě na tomto vláknu zmíněných.

87

Re: Kolečkové lyže - tratě

Mám za sebou prodloužený víkend u Lužických jezer a tuto oblast mohu vřele doporučit. Je to sice mimo ČR, ale ne zas tak daleko (ca. 140 km od hranic, 250 km z Prahy) a oblast stojí za návštěvu. Pokud chcete najíždět kilometry bez velkého převýšení a nejezdit pořád dokola stejné trasy, tak tady se vyřádíte. Stezky mají většinou velmi kvalitní asfalt, některé starší úseky trochu horší, ale tak na úrovni běžné silnice. Za víkend můžete najezdit 100 km a každý den po zcela nové trase a prakticky pořád po stezkách mimo silnice. Díky obrovské rozloze oblasti a stovkám kilometrů stezek nemusíte mít strach, že se budete proplétat mezi cyklisty nebo bruslaři, potkali jsme jich pár za celý den, stejně jako místňáky na kolcích. Přitom je cestou na co se dívat, stezky vedou kolem jezer, po mostech přes plavební kanály, často kolem písčitých pláží a nebo ve stínu lesem. Popisovat jednotlivé trasy nemá smysl, to by bylo na celý den, takže koho to zaujalo, může se dozvědět víc na www.luzicka-jezera.cz a zde si vybrat některou z navržených tras nebo si vymyslet vlastní propojením několika jiných apod. Ubytování je možné v několika kempech, nejznámější je v Geierswalde, což je současně nejvýhodnější výchoziště na mnoho tras a okruhů.

88

Re: Kolečkové lyže - tratě

Bobo_jbc napsal:

jinac v Orlickach je v lese jedna cesta s peknym asfaltem kde nejezdi nikdo ..  cca 3.6km ,,rovina,,
jestli je nekdo odtamtud http://i62.tinypic.com/do5gys.jpg

ví někdo jak to tam letos vypadá ? Přece jen je to dva roky starý příspěvek....

a něco dalšího   v této oblasti ?

89

Re: Kolečkové lyže - tratě

ratel napsal:
Bobo_jbc napsal:

jinac v Orlickach je v lese jedna cesta s peknym asfaltem kde nejezdi nikdo ..  cca 3.6km ,,rovina,,
jestli je nekdo odtamtud http://i62.tinypic.com/do5gys.jpg

ví někdo jak to tam letos vypadá ? Přece jen je to dva roky starý příspěvek....

tak si odpovím sam sobě :-) : ano,  super rovinatý kus cesty, trochu kamínky ale jinak paráda.

V Beskydech je ted nove vyasfaltovaná cesta z rozcestí Černé až pod rozcestí pod Bílý kříž ( cca 7 km ) plus cesta po druhé straně potoka pod Doroťanku. Hladký asfalt ( až to trochu ustřelovalo do strany za vlhka ), nahoru super, dolů  pár úseků pěšky  v nepřehledných sjezdech.

90

Re: Kolečkové lyže - tratě

Něco pro kolcaře z Prahy a okolí, pokud je už nebaví přecpaná Ladronka, Zbraslav a Troja:

Šeberov-Osnice, okruh 21 km, stoupání ca. 150 m (stoupání měřeno Polarem, Mapy.cz ukazují ca. 185 m)
https://mapy.cz/s/1wPMi
Trasa spojuje snad všechny cyklostezky v oblasti mezi Šeberovem, Jesenicí a Průhonicemi s většinou ideálním povrchem. K přejezdu mezi nimi využívám málo frekventované vedlejší silnice, jejich podíl na celé trase je necelých 6 km.
Pokud by pro někoho bylo 21 km málo, dá se celková délka trasy natáhnout až na 27 km (ca. 200 m nastoupaných) při využití nedokončených, resp. slepých úseků, které jsou toho času neprůjezdné a dá se jen dojet na konec a otočit.
https://mapy.cz/s/1wQ1J
Celý okruh doporučuji jet proti směru hodin, pouze jižní smyčku u Osnice po směru hodin (kvůli prudkému stoupání se zatáčkou).
Parkování v Šeberově přímo u začátku cyklostezky v ulici Tužebníková, nebo ve Vestci na křížení ulic K Safině a V Březí nebo v Průhonicích u restaurace Hliněná Bašta.

Dolní Měcholupy-Jahodnice, tam a zpět 8 km, celkové stoupání ca. 60 m
https://mapy.cz/s/1wQex
Trasa dříve hojně využívaná inline bruslaři, kteří se ale naštěstí většinou přesunuli do lokalit zmíněných v úvodu. V roce 2016 přibyl na severním konci u Jahodnice pěkný, ca. 1,5 km dlouhý okruh kolem navezené haldy, který dvojnásobně vykompenzoval zkrácení trasy, která dříve vedla až k Českobrodské ulici (vede tam pořád, ale povrch už je štěrkový). 100% trasy vede mimo silnici, kterou stezka pouze 2x kříží na přehledných místech. Povrch je na většině délky výborný, pouze v podjezdu dálnice je na asfaltu naplavená hlína (je uježděná do tvrda, za sucha OK, po dešti bacha) a hned za podjezdem (ve směru tam, tedy mírně z kopce) je trochu zvlněný asfalt od kořenů - držet se úplně vlevo!
Parkování buď na začátku stezky přes ulici proti autobazaru na začátku ulice Nad Vokolky nebo po 200 m v ulici ke Slatinám.

Uhříněves-Dubeč-Královice, okruh 13 km, stoupání ca. 110 m
https://mapy.cz/s/1wQs2
Moc hezký okruh, ale popravdě spíš pro kolce s nafukovacími koly, protože kvalita asfaltu je hodně proměnlivá od vynikající (nový úsek v uhříněveské oboře) až po hodně špatnou. Absolvoval jsem ho na drlíkách se středně rychlými gumovými kolečky a docela to šlo, ale ne každému to může přijít stejně v pohodě. Trasa vede kromě asi 1 km úseku mimo silnice, resp. vede po bývalých silnicích, nyní se zákazem vjezdu.
Parkovat nejlépe v Uhříněvsi za Novým náměstím u Úřadu MČ (o víkendu bez omezení) a seběhnout dřevěné schody do obory na začátek stezky.

91 Naposledy upravil: ratel (5. 6. 17 09:56)

Re: Kolečkové lyže - tratě

Slovensko - Kysuce  - cyklotrasa Krasno n.Kysucou - Nova Bystrica po trase byvale uzkorozchodne zeleznice 

https://mapy.cz/s/1IcE4

Super povrch,  dokonce se zda byt udrzovana, posecena trava, po zime zametene listi.

Cca 20 km kolem reky ,   na dvou mistech prudke kratke sjezdy, par set metru horsi asfalt a prujezd mezi baraky , na 2 mostech prkna s mezerama.

Rano do 10 hod nikde nikdo.

Parkoviste na pocatku nic moc, lepsi  zde 49.3924769N, 18.8617164E

92

Re: Kolečkové lyže - tratě

Mám ještě dva tipy z loňského roku z blízkých dolních Rakous.


První je cyklostezka po náspu bývalé železnice ze Slavonic do Weidhofenu an der Thaya.
Délka jedním směrem je  27 kilometrů.
Trochu adrenalinový je pouze můstek ve tvaru u hned na státní hranici pod sjezdem od nádraží ve Slavonicích, sjezd a spojovačka po silnici  v Gilgenbergu a jeden krkolomnější podjezd pod silničním mostem na 17 kilometru.
Výchozím místem je železniční nádraží ve Slavonicích , kde se dá v pohodě zaparkovat. Specialitou jsou stopky pro uživatele cyklostezky v místě křížení se silnicí. Jinak moc pěkný asfalt, za pěkného počasí ale hodně cyklistů.

Trochu stranou a téměř neznámou je cyklostezka také po bývalé železnici z Gofpritz an der Wild do Raabs an der Thaya která je dlouhá 23 km jedním směrem. Je více zvlněná než výše uvedená, jediným místem kde se musí přibrzdit je přejezd hlavní silnice před Raabsem(je to z kopce) a pozor na dojezd do Raabsu , který je z kopce. Letos jsem ji absolvoval minulý víkend na klasických kolcích a potkal jsem při cestě do Raabsu i zpět dohromady 7 cyklistů !!! V Raabsu se dá parkovat přímo pod cyklostezkou, v Gofpritzu je malé parkoviště hned na začátku stezky ( cca 500 metrů od nádraží a sila).

Na podzim je na obou stezkách od října listí a v zimě je na ně vstup zakázán.

93 Naposledy upravil: cihoun (13. 6. 17 15:24)

Re: Kolečkové lyže - tratě

O víkendu jsem zkusil spojením dvou známých cyklostezek získat dlouhou trasu a stojí to za to:

Horní Počernice-Lázně Toušeň-Kostelec n. Labem a zpět, celkem 44 km, stoupání 320 m
Cyklostezka s kvalitním povrchem začíná na východním okraji Prahy v Horních Počernicích u ČOV (nejbližší možnost odstavit beztrestně auto je parkoviště v ulici Cirkusová ca. 600 m od čističky, resp. začátku stezky, GPS N 50°7.22933', E 14°37.81633'). Za Zelenčí na křížení cyklostezek u altánu odbočíme vpravo na Mstětice (stezka na Toušeň - Greenway Jizera - vede sice rovně, ale následující téměř 2 km úsek je z neznámého důvodu štěrkový). Úsek od altánu do Mstětic je ale můj nejoblíbenější, tvoří ho série krátkých sjezdů a výjezdů, vše bezpečné a přehledné. Ze Mstětic po silnici směrem na Zápy asi 1,5 km, kde se vrátíme na Greenway Jizera, nyní opět s kvalitním povrchem. Následuje dlouhý táhlý sjezd do Lázní Toušeň, který se dá v pohodě sjet plužením. Brzděte včas, na konci sjezdu se kříží koleje a hlavní silnice. Od silnice je poslední úsek sjezdu k řece na Labskou stezku a po ní až do Kostelce nad Labem. Jediný rušivý prvek na stezce podél Labe je průjezd Brandýsem n. L., kde stezka  vystoupá od řeky na silnici, aby se po asi 200 m vrátila zpět k řece. Výjezd od řeky je po dřevěné rampě a zpět k řece se vrátíme za mlýnem po mostě s kamennou dlažbou, takže tady ty kolce prostě 2x sundat musíte. Stezka končí v Kostelci na malém parkovišti s přístřeškem. Občerstvení je na trase několik, všechny ale v úseku Toušeň-Kostelec. Úsek Brandýs-Kostelec je hojně využívaný inline bruslaři (protože má nejlepší povrch), na zbytku trasy potkáte jen pár cyklistů. Horší povrch (boule od kořenů) má pouze krátký úsek mezi L. Toušeň a Brandýsem n. L.